Doe mee aan de Week van de Biodiversiteit!

Screenshot
Screenshot

Vrijdag 22 mei is het wereldbiodiversiteitsdag en vandaag is De Week van de Biodiversiteit begonnen. Wethouder Judith Sargentini verrichtte in Gouda de opening. Aan het Heempad Gouda verrichtte zij de opening van het nieuwe Natuurpad. De rest van de week zijn er allerlei activiteiten in de stad, ook in de Goudse Hout (zie flyer).

Op woensdag 20 mei kun je de biodiversiteit komen ontdekken op de Heemtuin, tussen 19.30 en 21.00 uur. De dag erna, op donderdag 21 mei, is er in diezelfde Heemtuin een workshop Waterkwaliteit meten, tussen 19.30 en 22.00 uur. Daarvoor moet je je per mail aanmelden bij: voorzitter@gouda.knnv.nl.

Posted in

1 reactie

  1. Marck op 16 mei 2026 om 22:54

    Dag wijk- en stadsbewoners

    Biodiversiteit, zo ontzettend waardevol. Echter, mijn gedachtes worden dan meegenomen naar, natuur, biologie, groenten, gezondheid etcetera.

    Maar het is meer dan dat, toch?

    Het kan een plek zijn waar juist onze gedachtes verdwijnen, zeg maar failliet gaan, en ons gevoel stil gaat staan.
    Pas dan, in die Leegte, in die Stilte, die je kan ervaren in de Heemtuin, is er geen bio-diversiteit, daar ervaar je dat alles 1 is ❤️

    Dan is er ineens geen diversiteit, dat suggereert toch meer dan 1. We wonen in een prachtige stad, in een geweldige wijk, aan prachtige natuur met mooie biodiversiteit. Met een diversiteit aan culturen en alle diversiteit die dat met zich meebrengt met alle families.

    Loop eens de Heemtuin in, en wees in het nu en 1 met alles. Als alles 1 is, dan zijn er geen anderen.

Laat een reactie achter





Inschrijven nieuwsberichten

Schrijf je in op ons nieuws en ontvang een e-mail als er een nieuw bericht is.

Loading

Meest recente nieuwsberichten

Tweedaagse cursus Grip op geld

14 juni Open dag Heemtuin

Veranderingen Buurtbus: halte Driewegplein verdwijnt

Praat 17 juni mee over het samenlevingsakkoord

Driewegplein klaar, nu door naar de Achterwillenseweg…

1 Juni begint het werk aan de oversteekplaatsen Goudse Houtsingel

Doe mee aan de Week van de Biodiversiteit!

Weidehommel = wijkbij Achterwillens

Kom 2 mei naar de mobiele mileustraat in de wijk

Bever passeert de Ommeslag