De platanen in het Gloriantplantsoen zijn gered!

de platanen mogen blijven

platanen gloriantplantsoen motieBuurtbewoonster Manon Bossard kon gisteravond haar geluk niet op: de gemeenteraad besloot voor een alternatief plan voor de buurt, waarin de platanen gespaard blijven! Hopelijk het slot van een bomenverhaal dat al bijna twee jaar speelt en waarvoor Manon Bossard en talloze buurtbewoners steeds bleven wijzen op andere mogelijkheden bij het ophogen dan bomen kappen.

De gemeenteraad nam gisteravond een motie aan van PvdD, die werd gesteund door GBG, GoPo, 50+ SP, Onafhankelijk Gouda, met 24 stemmen voor en 11 tegen. Sommige partijen spraken wel hun zorg uit dat de meerkosten, 120-duizend euro (15%), die de ophoging in het gebied nu gaat kosten, uit de algemene reserve moet komen.

Wethouder Hilde Niezen moet nu met de bewoners om tafel voor verdere invulling van het alternatieve plan.

 

 

Posted in

1 reactie

  1. Nel van welie op 7 oktober 2021 om 18:56

    Dat is heel fijn voor alle bewoners daar!!!

Laat een reactie achter





Inschrijven nieuwsberichten

Schrijf je in op ons nieuws en ontvang een e-mail als er een nieuw bericht is.

Loading

Meest recente nieuwsberichten

Tweedaagse cursus Grip op geld

14 juni Open dag Heemtuin

Veranderingen Buurtbus: halte Driewegplein verdwijnt

Praat 17 juni mee over het samenlevingsakkoord

Driewegplein klaar, nu door naar de Achterwillenseweg…

1 Juni begint het werk aan de oversteekplaatsen Goudse Houtsingel

Doe mee aan de Week van de Biodiversiteit!

Weidehommel = wijkbij Achterwillens

Kom 2 mei naar de mobiele mileustraat in de wijk

Bever passeert de Ommeslag